الأخبار المصرية والعربية والعالمية واخبار الرياضة والفن والفنانين والاقتصاد من موقع الاخبار طريق الاخبار

اخبار النجوم والفناخبار الفن و الفنانين › نيللي كريم متضامنة مع #أحمد_مالك: فجأة بقيتوا ربنا! .. هشتغل معاك تاني وخامس

صورة الخبر: نيللي كريم متضامنة مع #أحمد_مالك: فجأة بقيتوا ربنا! .. هشتغل معاك تاني وخامس
نيللي كريم متضامنة مع #أحمد_مالك: فجأة بقيتوا ربنا! .. هشتغل معاك تاني وخامس

أبدت الفنانة نيللي كريم تضامنها مع الفنان الشاب أحمد مالك في أزمة "الفيديو المسيء للشرطة" والتي أثيرت مؤخرا وتسببت في هجوم العديد من الفنانين عليه وصل إلى حد مطالبة بعضهم بشطب اسمه من النقابة.

وقالت نيللي عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي Facebook، "معلش أنا اتاخرت على كلامي عن أحمد مالك اللي بعتبره زي ابني دي صورة من فيلم "اشتباك " اللي قعدنا نصور فيه شهور وكلنا مع بعض في عربية ترحيلات وشرط الفيلم دا إن كان لازم نكون مع بعض طول الوقت".

واستكملت "سيبك إن أحمد فنان موهوب و ليه مستقبل كبير علشان هو فنان حساس وصادق، أهم شيء إن هو إنسان حقيقي يعني صادق بيعمل اللي بيحسه، أحمد غلط واعتذر، طيب انتم ما فيش حد فيكم غلط قبل كدا مفيش حد من عيالك وأخواتك أو أصحابك غلط قبل كدا، كلكم فجأة بقيتوا ربنا".

ثم دعت نيللي متابعيها لإعادة التفكير قائلة "ما تفكر دقيقة قبل ما تحاكم حد اقعد مع نفسك واستغفر ربنا قبل ما تكتب كلمة عن حد ما تعرفوش، بجد يا ساتر عليكم يا ناس.

ثم وجهت كلامها لأحمد مالك قائلة "أحمد أنا سعيدة إني اشتغلت معاك وأنت عامل دور جامد في فيلمك الجديد "اشتباك" وإن شاء الله نشتغل مع بعض تاني و خامس".

وكانت الصفحة الرسمية لنقابة المهن التمثيلية نشرت قرارا بوقف الممثل الشاب أحمد مالك عن التمثيل بوقف التصريح الممنوح له والذي كان يعمل بموجبه، إضافة إلى تحويله للتحقيق، مشيرة إلى أنه لم يكن عضوا بالنقابة، وإنما كان يعمل بتصريح.

أتى القرار بعد انتشار مقطع فيديو ظهر فيه أحمد مالك وشادي أبو زيد مراسل برنامج "أبلة فاهيتا لايف من الدوبلكس"، وهما يسخران من جنود قوات الأمن المركزي.
وقام مالك وشادي في الفيديو، باستعمال "أوقية ذكرية" وملئها بالهواء لتشبه البالونات، وكتابة عبارات لذكرى 25 يناير وعبارة "هدية الشباب إلى الشرطة"، وتقديمها لأفراد الأمن المركزي، والتقاط صور معهم.

ولم يبد في الفيديو أي استياء على وجوه الجنود الذين لم يفطنوا إلى طبيعة "البالونات".

وتسبب الفيديو في قيام عدد من الممثلين باتخاذ مواقف مهاجمة لمالك، بينما تضامن بعضهم معه.

المصدر: فى الفن

قد يعجبك أيضا...
loading...

أضف هذا الخبر إلى موقعك:

إنسخ الكود في الأعلى ثم ألصقه على صفتحك أو مدونتك أو موقعك

التعليقات على نيللي كريم متضامنة مع #أحمد_مالك: فجأة بقيتوا ربنا! .. هشتغل معاك تاني وخامس (1)

Rajasadeq | 30/1/2016

مش لما تلاقي شغل من اليوم وطالع وفي مثل بيقول ما طار طيرٌ وارتفع الا كما طار وقع وانتي الجمهور رفعك كتير لكنك لم تكوني بقدر كمية هذا الحب فلذلك من الآن توقعي ان تبقي في البيت خاصه كمان بعد ما افتريتي علي زوجك وغلطتي في عشرة 12 سنه النتيجه السقوط

أضف تعليق

أكتب تعليقك
إسمك
البريد الإلكتروني

لن يتم إظهار بريدك الإلكتروني مع التعليق

الرقم السري
82371

من فضلك أكتب الرقم الظاهر أمامك في خانة الرقم السري

حمل تطبيق طريق الأخبار مجانا
إرسل إلى صديق
المزيد من أخبار الفن والثقافة من شبكة عرب نت 5
الأكثر إرسالا
الأكثر قراءة
أحدث أخبار الفن والثفاقة
.
.
.
روابط مميزة