الأخبار المصرية والعربية والعالمية واخبار الرياضة والفن والفنانين والاقتصاد من موقع الاخبار طريق الاخبار

الاخباراخبار مصر - اهم الاخبار المصرية › النيابة العسكرية تحقق مع 15 تلميذ «إعدادي» في السويس لتعديهم على مدرسين..بحجة " صعوبة امتحان الانجليزي " !

صورة الخبر: النيابة العسكرية تحقق مع 15 تلميذ «إعدادي» في السويس لتعديهم على مدرسين..بحجة " صعوبة امتحان الانجليزي " !
النيابة العسكرية تحقق مع 15 تلميذ «إعدادي» في السويس لتعديهم على مدرسين..بحجة " صعوبة امتحان الانجليزي " !

تحقق النيابة العسكرية في السويس مع 15 تلميذاً، بتهمة التعدي على المدرسين المراقبين فى بعض لجان امتحان نهاية العام، الأحد الماضي.

وكان عدد من تلاميذ مدرسة عبد المنعم سند الإعدادية المهنية تعدوا بالضرب على بعض مدرسيهم وأشهروا في وجوههم الأسلحة البيضاء بحجة صعوبة امتحان اللغة الإنجليزية ورفضوا أداء الامتحان.

كما ضرب تلميذ مندوب شرطة بمطواة كانت بحوزته وأصابه بجرح قطعي بالرأس أثناء محاولة مندوب الشرطة فض مشاجرة نشبت بين التلاميذ والمدرسين.

من جانبه، أمر العميد أركان حرب محمد رأفت الدش، قائد تأمين السويس بالجيش الثالث الميداني، بتكثيف عمليات التأمين بلجان الامتحانات، ونشر القوات في أكمنة متحركة وثابتة لضبط البلطجية والخارجين عن القانون.

المصدر: طريق الأخبار - المصري اليوم

قد يعجبك أيضا...
loading...

أضف هذا الخبر إلى موقعك:

إنسخ الكود في الأعلى ثم ألصقه على صفتحك أو مدونتك أو موقعك

التعليقات على النيابة العسكرية تحقق مع 15 تلميذ «إعدادي» في السويس لتعديهم على مدرسين..بحجة " صعوبة امتحان الانجليزي " ! (7)

امل | 1/2/2013

عيب عليك يالسة تقول كده على المصريين واضح انك متعرفش اي حاجة عنهم وتقريبا ولا في الدنيا كلها انت واحد حاقد خليك مؤدب ولا تتطاول على اسيادك

موني | 17/5/2011

بصراحة عندهم حق لان ولي الامر هو اللي شجعه على كده شجع ابنه على الغش وعلى انه ينجح بالرشوة بلوم ليه على الطالب المفروض نلوم على ولي الامر اللى علم ابنه الغش و المدرسين اللى علموا الولاد على كده وعلشان نرجع للمعلم كرامته لازم نمنع الغش من المدارس نهائيا لان الغش لو اتمنع سنة محدش حينجح وهو مش فاهم حاجة ومبيعرفش حتى يكتب اسمه وبكده نعمل تصفية للتلاميذبدل ما المدرس بيعاني من الولاد اللي في الفصل ملهمش لازمة ومش فاهمين حاجة لانهم نجحوا بالغش وكمان لازم نلغي القانون اللي بيجبر المدرس ان نسبة نجاح فصله لازم متقلش عن 70 وبالتالي بيضطر يغشش علشان يوصل للنسبة المطلوبة

زيد | 17/5/2011

قيل لهتلر يوما بعد ان اشرك الشعب الالماني في ساحة المعركةالا الاساتذة والقضاة لم لا تشركهم فاجاب هؤلاء صناع العقول وهؤلاء حماة القانون،ورحم الله جيلا قال:قف للمعلم وفه التبجيلا كاد المعلم ان يكون رسولا.

عزة على | 17/5/2011

لأ بقه ده فعلا خبر أسود...عيل عنده 15 أو 16 سنة بهذا الفجر....فين أحترام المدرس راح فين أحترام الكبير ....البلد دى كلها محتاجة تربية الكبير والصغير محتاجين تربية وتعليم وتوعية

سعيد بن راشد | 17/5/2011

52586معذورين طلاب السويس ياجماعة ماتنسوا ظروف السويس وهمة درسوا اية الترم دة واوحش سن هذا السن ودول طلبة مهنى ذبالة الطلبة لايعى ولا يعرف يكتب اسمة

مصطفي علي | 17/5/2011

التعليم بايز وتامدرسين زي الزفت ومفيش تعليم في مصر ونشكر الاستاذ علي حسن سلوكة

محمد | 17/5/2011

ولسه هاتشوفوا الويل ياشعب همج ياشمتين ياللي ماعندكوا كرامه يامنافقين صفات المصريين

أضف تعليق

أكتب تعليقك
إسمك
البريد الإلكتروني

لن يتم إظهار بريدك الإلكتروني مع التعليق

الرقم السري
47831

من فضلك أكتب الرقم الظاهر أمامك في خانة الرقم السري

حمل تطبيق طريق الأخبار مجانا
استطلاع رأي طريق الأخبار
أرشيف استطلاعات الرأي

استطلاع رأي طريق الاخبار

أهم توقعاتك لمستقبل مصر بعد تنصيب السيسي؟

إظهار النتائج

نتائج استطلاع رأي طريق الاخبار لا تعبر عن رأي الموقع انما تعبر عن رأي المشاركين في الاستطلاع

إرسل إلى صديق
الأكثر إرسالا
الأكثر قراءة
أحدث الاخبار العربية والعالمية
-
-
-