الأخبار المصرية والعربية والعالمية واخبار الرياضة والفن والفنانين والاقتصاد من موقع الاخبار طريق الاخبار

الاخباراخبار مصر - اهم الاخبار المصرية › مبارك يصرخ: اتركوا أولادي وافعلوا بي ما شئتم

صورة الخبر: مبارك يصرخ: اتركوا أولادي وافعلوا بي ما شئتم
مبارك يصرخ: اتركوا أولادي وافعلوا بي ما شئتم

تواصل النيابة العامة المصرية تحقيقاتها الموسعة في قضية الاعتداء على المتظاهرين وسقوط قتلى وجرحى خلال تظاهرات ثورة 25 يناير السلمية ووقائع اخرى تتعلق بالاستيلاء على المال العام واستغلال النفوذ والحصول على عمولات ومنافع من صفقات مختلفة والمتهم فيها رئيس الجمهورية السابق حسني مبارك ونجلاه علاء وجمال.

ولم تفصح النيابة العامة عن موعد استدعاء علاء وجمال من محبسهما او المكان الذي سوف تستكمل فيه التحقيقات لمحاذير امنية خطيرة.

اتركوا أولادي

ونشرت صحيفة "الاخبار" المصرية في عددها الصادر اليوم الجمعة جزء من اجابات مبارك على اسئلة التحقيقات ، موضحة ان الرئيس السابق أثناء التحقيقات ردد بصوت عال وبعد علمه بحبس علاء وجمال مبارك 15 يوما علي ذمة التحقيقات كلمة واحدة وهي "اتركوا أولادي وافعلوا بي ما شئتم.. إلا أولادي.. أولادي علاء وجمال".

بينما ظهرت والدتهما سوزان مبارك بملابس عادية للغاية وترتدي باروكة فوق رأسها وأصبحت "هيكل عظمي" ولم تكف عن البكاء المستمر .

واجه المستشار مصطفي سليمان رئيس الاستئناف لنيابة استئناف القاهرة الرئيس السابق حسني مبارك بأقوال حبيب العادلي والقاء التهم المنسوبة إليه علي مبارك بتحريضه علي التصدي للمتظاهرين بالقوة والعنف باطلاق اعيرة نارية علي المتظاهرين أو استخدام أي وسائل اخري لقتل بعضهم ترويعا للباقين وحملهم علي التفرق.

وتعجب مبارك من القاء التهم عليه وتبادل ما فعله العادلي معه ونفي بشدة تهم اصدار أوامره لوزير الداخلية بالاعتداء علي المتظاهرين وقتلهم وردد بين نفسه "كلهم تخلوا عني والقوا علي الاتهامات".
العادلي خدعني

وأكد مبارك أمام المستشار مصطفي سليمان "ان حبيب العادلي وزير الداخلية الأسبق خدعني بان المظاهرة لن تستغرق وقتا ووصفها بانها مجموعة قليلة من المنشقين يسهل تفريقهم جدا من خلال خراطيم المياه والقنابل المسيلة للدموع".

واضاف بانه لم يتوقع تردي الاوضاع السياسية والاقتصادية والاجتماعية والأمنية بالبلاد والمطالبة بتغيير نظام الحكم.. وتمسك بانه لم يصدر أوامر باطلاق الرصاص الحي.

ونفي مبارك علمه باللقاء الذي جمع حبيب العادلي وضباطه قبل يوم 25 يناير جمعهم قبل الاحداث لتحريض بعض ضباط وافراد الشرطة الذين تقرر اشتراكهم في تأمين تلك المظاهرات في الميادين المختلفة بمحافظات مصر علي التصدي للمتظاهرين بالقوة والعنف باطلاق أعيرة نارية أو قتل المتظاهرين.

وكرر مبارك الرئيس السابق كلمة " العادلي خدعني.. خدعني.. ولم يكن علي قدر المسئولية"، واتهم مبارك العادلي بارتكاب تلك الجرائم وانه اتخذ قرار القتل والتصدي للمتظاهرين بمفرده ودلل علي ذلك باشاعة الفوضي وعدم تأمين أقسام الشرطة وأماكن تخزين السلاح مما أدي إلي حدوث اضرار بالمرافق العامة وممتلكات الدولة.

وواجهت النيابة الرئيس السابق بالاتهام الخاص بتحقيق منافع مادية لنفسه والتربح، بحصوله علي 341 ?مليون دولار كانت قد وردت لمصر منح من جهات أجنبية لصالح مكتبة الإسكندرية، إلا انه أودعها في حساب سري خاص باسمه ولم يخطر بها وزارة المالية ولم يتم اثباتها في ميزانية الدولة، ورد مبارك بانه لم يستخدم هذه الأموال في أية أغراض شخصية ولم يحصل علي مليم واحد منها لنفسه، وقال "ان الحال الآن كما كان من قبل ملك للدولة ويمكن تخصيصه لأي عمل يريدونه ولم يسحب منه أية مبالغ.. وحساباته الشخصية لا تتجاوز آلاف الجنيهات في كل بنوك مصر".

صفقات "الرشوة"



بينما نفي علاء وجمال مبارك امام المستشارين عاشور فرج المحامي العام بالمكتب الفني للنائب العام وأحمد حسن بالتفتيش القضائي التهم المنسوبة اليهما بالاستيلاء علي المال العام واستغلال النفوذ والحصول علي عمولات ومنافع من صفقات مختلفة "الرشوة".

وقرر علاء مبارك بانه بعيد عن السلطة ويعمل في مجالات مختلفة كأي رجل أعمال ولم يستغل صفته وانه نجل رئيس الجمهورية، كما انه ليس موظفا عاما في الدولة لاستغلال النفوذ أو الحصول علي عمولات ومنافع من الصفقات.

بينما قدم جمال بعض المستندات التي تفيد عدم استيلائه علي المال العام وترك محاميه يقدم حافظة مستندات دالة علي تبرئة ساحته من الاستيلاء علي المال العام.

المصدر: محيط

قد يعجبك أيضا...
loading...

أضف هذا الخبر إلى موقعك:

إنسخ الكود في الأعلى ثم ألصقه على صفتحك أو مدونتك أو موقعك

التعليقات على مبارك يصرخ: اتركوا أولادي وافعلوا بي ما شئتم (34)

احمد | 22/4/2011

اصرخ ياريس ياما ناس صرخت من قلبها وكانوا مظلومين على الاقل انت بتصرخ من عمايلك وظلمك تخيل بقى لو كنت بتصرخ من الظلم ولعذاب الاخرة اكبر واشد ربنا ينتقم منك ومن كل واحد تسبب فى خراب البلد الت اوصى بها النبى صلى اللة علية وسلم وظلم الشعب المصرى الطيب

اسلام | 22/4/2011

والله احنا شعب بيحكم بالعواطف يعنى لو مسن عاكس طفلة هل يعفى من الحساب؟لا احد اعلى من المساءلة وأقل شىء نقدمه للشهداء هو الاصرار على حساب ومعاقبة الجناة--هؤلاء الشهداء هم الذين عملولكم كرامة---فهل تستحقونها؟

عبد الحميد | 21/4/2011

كنا زمان بنصدقك فى الكلام لكن الافعال اصدق من كل الكلام وافعالك يشهد عليها الشجر والحجر وليس البشر هنقول اية منك للةيكفيك حساب اللة لك وللة الامر من قبل ومن بعد

محمد | 21/4/2011

ربنامعاه

مصراوي | 21/4/2011

كفايه لحد كده بقي احنا عايزين جنازة ونشبع فيها لطم الرئيس السابق شخصيه محترمه وكل حاجه لكن كانت وراه حاشيه فاسده واكيد الحرامى موش هايروح يقول للرئيس اسف يا سياده الرئيس انا بسرق دولتك بلدكما ينفعش ان الحرامى يروح يستئذن من صاحب البيت علشان يسرقو والرئيس كان حاكم مصر معنى كده ان الحاشيه دى كانت ضاله وبتخبي عليه كل حاجه بقت بتحصل والقضاء هايقول كلمته ولحد دلوقتى انا بحترم الراجل دا كا شخصيه وبجد انا خايف جدا علي البلد

احمد الموافى | 21/4/2011

بالنظر الى انجازاتة وماقام بة من اجل البلاد بانة يقارن باى رئيس سابق وملاحظة هذة المقارنة انة لا ينقص عن اى منهم بغض النظر عن مصالحة الشخصية التى تغوى اى شخص بان الشعب المصرى جميعا نظر الى التيارات الفاسدة فى النظام ولم ينظروا الى المنافع العامة التى قدمها الى الشعب حيث ان اى نظام سياسى فى العالم محتمل فيه الفساد وخاصة ان النظام المصرى قائم على نظام اللامركزية . ولهذا اطلب من الشعب المصرى الرحمة لمبارك واسرتة لان تاريخة لايمكن ان يكون عار على مصر وان مصر بشعبها الطيب لم تكن كاورشاليم التى قذفت كل نبى بالحجارة والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

يوسف منصور الجلالي | 20/4/2011

كان بسقوط مبارل وأعوانه من الخونه المصريين والحكام العرب املا في القوميه العربيه فهنا سئول ما الفرق بيننا وبين الاتحاد الأوربي بل نحن عندنا المقومات التي لاتتوفر في اي اتحاداخرمنها علي سبيل المثال اللغه فكلنا نتكلم بلغه واحده واربا بها عشرات اللغات ونشترك ايضا في الدين ونشترك ايضا في المكان المتميز والتلاصق في الحدود والقوه العامله ومواردالطاقه والعقول المبدعه في جميع المجالات فأنا لاادعوا ان نكون متحدين الاتحاد التام ولكن علي الاقل ان يكون هناك ( جواز سفر عربي موحد فلا يمنع عربي من دخول اي بلد عربي - سوق عربيه مشتركه بان ننتج مانريد ونريد ماننتج -قوات عسكريه من كل بلد تكون قوه موحده ودفاع مشترك ضد اي عدو غاشم ضد العرب -وزارة زراعه عربيه ويكون مقرها السودان الشقيق ) ورجاء لاأحد يقول هذا مستحيل فما نحن الآن بصدده كان مستحيلا وتحقق بماذا بأرادة الشعوب فأنشد كل أخ عربي مشترك معي في العروبه ان يعمل علي ذلك .

محمد | 20/4/2011

السلام عليكم انا بصراحة صعبان علية الرئيس السابق حسنى مبارك لانة على حسب قولة انخدع من حبيب العدلى وان حبيب العدلى كان بينقلة كلام خطأ على المتظاهرات ويا اخوانى احنا مش ملايكة اى واحد فى كان الرئيس كان هيعمل كدة كان هياخذ من فلوس الدولة بس الرئيس كان بياخذ كل الفلوس عكس الدول الاخرى الحكام بتاخذ جزاء وبتدى للشعب جزاء وتعالوا معى نشوف الاحداث فى ليبيا هل ليبيا دولة مطحونة ثل شعب مصر بالعكس ليبيا القذافى بيدى اعانة بطالة والشعب مبسوط ومش محتاج المظاهرات دى بلدليل انهم فية حوالى 3.5 مليون مصرى مانوا بيشتغلوا فى ليبيا الذى يحدث المظاهرات فى الدول العربية انها فتنة خارجية وجواسيسهم بيدخلوا البلد وبيستغلوا ظروف كل بلد لعمل مظاهرات فية بلدان تستحق ان شعبها يثور على حكامها لان شعبها مطحون مثل مصر وتونس واليمن ولكن ليبيا والبحرين والسعودية والمغرب وباقى الدول لماذا يقوموا بمظاهرات وتعالو معى انتم شيفين اسرائيل وبتستغل الموقف وبتضرب فلسطسين بكسافة لانها تعلم ان الدول العربية مظربة وشباب التحرير مفكروش مرة يعملوا مظاهرة علشان الوضع فى فلسطين ومش هم بس ولكن البلدان الاخرى تونس ان كان من راى الشخصى كنتم تخلوا الرئيس معة وعد منة بانة يصلح اخطاءة احسن من الوضع دة وبعدين من ادراكمانة الرئيس الجديد مش هيعمل زى الرئيس السابق حسنى مبارك واحد هيقولى لو معملش حاجة هنقوم مظاهرات ان اقولة اذن البلد هتكون فى حالة فوضى انا من راى لو الرئيس حسنى مبارك اخذ اموال الدولة كنتم سبتوة فى منصبة لانة شبع واخذ اموال كثيرة عكس الرئيس الجديد ليسة هيكون نفسة وهينهب

محمد | 20/4/2011

نفسنا نشوفك وانت فى جهنم

hassan | 20/4/2011

لو هنقول دلوت نحاسب مثلا الف حريمى طيب فين بقيت التمنين مليون ياعزبزى كلونا لصوص دلوت بقى الريس هو السبب فى كل حاجة طيب الريس مش موجود اية الجديد غير الفوضى وقلة الاداب هل الرشوة امتنعات هل الدروس الخصوصة لمتناعت هل سرقة الدقيق من الافران امتنعت مش بعيد القية ايمان البحردرويش ريس للجمهورية وابنة الية كان خارج من الدسكوالساعة 7 صباحا ريس وزارء ممكن سوال لية ايمان اينك كام خارج الساعة 7 صباحا كان بيصلى مش كدة منك لله

amir | 19/4/2011

بجد الله اعلم بحالك دلوقتى بس انا بصراحة متعاطف معاة جداا

مصطفي القاضي | 18/4/2011

السيد رئيس الجمهوريه المخلوع من شعبك الكريم يمكن تكون نيست او عاوز تهرب من المسؤليه الجنائيه لقتل المتظاهرين لكن دم الشهداء لن يذهب هباء والشاهد الجيش نفسه والمشير طنطاوي نفسه شاهد والسيد رئيس الاركان سامي عنان شاهد علي صدور الاوامر بتسويه ميدان التحرير وهم والحمد لله يتمتعوا بكامل الصحه وسف يشهدون عليك يا باشا

7ف7ق | 18/4/2011

الجو حار النهارده مش عارف نعمل ايه

محمد جمعه | 17/4/2011

ورق ومستندات تانى هو الواقع الللى احنا فيه مش كفايه سبحان الله على الناس اللى مفكرتش للحظه ان نهايه الطريق هنا وانهم المفروض يجهزو نفسهم لحساب الملك طيب معاهم مستندات لربنا

عمرالمصرى | 17/4/2011

انتو عملين تقولى رمز مصر اهانته اهانة للمصرين وكلام كبير اقوى على اساس انكم مش من مصر فعلا الي يقول الكلام دة مش مصرى لانه معش فى فقر وذل ومهانة 30 سنة عمل ايه مبارك لمصر 1_ صاحب الضربة الجوية فى الحرب؟ فعلا اة ولاكن مكنش لوحد على كان معاه ناس كتير ماتو شهداء من اجل مصر من اجل الكرامة من اجل الحريةوهو معملش بكدة ابدا بلعكس بع البلد لاسرائيل بلفلوس باع الغاز بارخص الاثمان ليهم يالي انتو دلوقتى مش لقين امبوبة لبيتكم وبعلهم اراضى تحت شعار الاستثمار 2_ بنا كبارى ومشروعات للبلد؟ دة اكيد اومال النهب يتم ازاى اطلبو من المسئولين فتح ملفات المشروعات دى وانتو تعرفو الحقيقة الحاجة ام جنيه كانو بتنكتب ب 10 جنيه علشان يقلبو عشهم فيها وكلوكو عرفين الكلام دة كويس جدا 3_عارفين حما مصر ليه من الحروب 30 سنة ؟ علشان كان خايف على السلطة والنفوز والاموال مش علشان خاطر الشعب ولا حاجةوبدليل كرامة المصرين الي كانت متهانة فى كل دول العلم كان بيعلج الكلب بتاعه على نفقة الدولة ويسفره بطيارة خاصة ولما كان واحد تعبان عاوز يسافر برة يتعلج من مرض خطير كانو بيزلوه على ما يسفروه وممكن قبل ما يسافر يكون مات ليه علشان دوره مجاش او معهوش نصف التكليف كنا بناكل ازبل اكل واعفن عيش ونقطع بعض علشانه وهو بيكل افخر اكل واحلا اكل ومكنش بيقول هل شعابى بياكل حلو زاىاى كدة ولا عامل ايه بطلو تضحكو على نفسكو كفايةى بقا نظلم رحنا ونقول دة رمز مصر دايما مصيرين ان مصر رمزه يكون الفساد الامراض البطالة الجهل التخلف قلة التقدم رمز مصر الحقيقى هو الشعب الطيب الي ان شاء الله هيتقدم الى اعلى قمم العلم والصناعة والزرعة هو دة رمز مصر عرفتوه ولا لسة

sameir elanagr | 17/4/2011

حتما الايام ستظهر كل شيئ وما فعله الرئيس السابق لايخفى على احد وان كنت لاتعلم فتلك مصيبه والله عنده رد المظالم يا من كنت رئيسنا واستمرءت ظلمنا

محمد أبوزيد | 17/4/2011

نفسى تستمر التحقيقات مع شيخ المنصر لمدة عام كامل وبعدها يتم حبسه _ إن كان عايش _ في سجن انفرادي ..وحتى السجن خسارة فيه !

ضد الثورة | 17/4/2011

بجد انا بحبك اوى وربنا ينصرك بجد بس لما انخدعت من الواطى حبيب العدل منة لله واشوفة على النعش قريب احنا ياما انظلمنا منة ودخلنا امن الدولة من غير اى ذنب بسببوا وانت يا سيادة الرئيس اللى معين الظالم دة والظالم احمد نظيف على اد انا بحبك اوى وبدافع عنك على اد انتا فرحان لانك انخدعت فى الشحصية الزبالة حبيب العدل وانا اسف اللى بقول كدة بس بجد انا بحبك اوى يا رئيسى محمد حسنى مبارك واشوف بخير بس تذوق من حبيب باشا العدل اهو منكم وانت منوا فى الحكم وخلصوا على بعض كدة انا متاكد ان ربنا مش هسيب حقنا فى الدنيا ولكل ظالم نهاية وانا متاكد ان حضرتك يارئيس مظلوم وانما يمكن ربنا بيعمل كدة علشان تتطلع مظلوم من اول اتهام ضدك واشوف العدلى ونظيف بيمسحوا الحمامات السجن ويموتوا فى قاعدة الحمام لانهم يستهلوا صناديق الزبالة

الحاج عاطف الطويل | 16/4/2011

حسبى الله ونعم الوكيل

جريء | 16/4/2011

هو ده اخره الفاسدين الضالين المستبدين المتكبرين انت عارف يا مبارك لو كنت طلعت لشعبك من اول يوم كنت زمانك لسه ع الكرسي لكن التكبر والغرور خدك تستاهل يا ظالم مش عشان انت صاحب الضربة الجوية الاولي تبقي انت كويس لا اي واحد غيرك كان هيعمل اللي انت عملته واكتر كمان

mazn bdr | 16/4/2011

ماينفعش يخدوك ويسيبوا اولادك لأنك لو ثبت تورطك حتكون مع اولادك وماينفعش أيضا لأنك المفروض أنك تعلم أن هناك مبدأ إسمه شخصية العقوبة

محمد | 16/4/2011

مهما كان ده برده كان رمز مصر الرحمه ارحموا عزيز قوم زل

ابو ادهم | 16/4/2011

رأى ان يعرض علية ارشاد الدولة على مكان الاموال المخبأة نظير الافراج عنه هو واولادة لانى ارجوا ان يذكر التاريخ اننا عفونا عنه لدورة فى حرب اكتوبر

شيماء | 16/4/2011

لكل ظالم نهايةحسبناالله ونعم الوكيل فى كل ظالم

محمد غزال | 16/4/2011

كفاك ذنبا ذنب كاميليا شحاته و وفاء قسطنطين ماجرى لك ان الله إستجاب لدعاءهم

اسلام | 16/4/2011

والله اللي بيحصل ده قلت أدب الناس الغرب بدافع عن الريس واحنا بنبهدل بيه رغم انه قارب على الوفاة حرام عليكم فين الدين كل ده عشان ترضوا ميدان التحرير أذلكم الله انتم ومن كان بميدان التحرير

احمد | 16/4/2011

سبحان الله 00000تغيرت احوال مصر بصورة لم تكن متوقعة

khalil | 16/4/2011

اكثر من عشر ساعات قبل موقعة الجمل تم قتل عدد كبير جدا من الثوار وجميع القتوات كانت تنقل الاحداث على الهواء كل ذلك وانت لاترى ولاتسمع

عمر | 15/4/2011

كنت رمز مصر وحبناك وللاسف خدعتنا وطلعت كذاب قتلت المتظاهرين من الشباب واعتقلت العلماء ثروة مصر واغلقت الصحف الحره النزيهه وانشرت الفتنفه بين نسيج الامه وزورت الانتخابات واعدمت الاسلاميين وتهاونت فى الدين الاسلامى وجرت على العلماء المسلمين ونسجت لنفسك مملكة تعيش فيها انته واولادك ولم تشعر بمراررتنا وضيق عيشتنا فى عهدك كثرت الرشاوى وقلت الوظائف واقتصرت على معارفك والمقربين اليك انت احتليت مصر انته وزبانيتك الموجودين فى محبسهم بطره كنت اتمنى ان تحتفظ بتاريخك الوطنى وحب الشعب لك عندما قامت الثوره كنا فى اشد الزعل والضيق عليك لانى فعلا حبناك ولم يكن هدف الثوره اقصائك عن الحكم ولاكن كان هدفها اصلاح الفساد واعادةانتخابات مجلس الشعب والشورى ولاكن كانت مشيئة الله ان الثوره الحره الابيه الشباببيهالنضيفه اظهرت وجهك القبيح وجبروتك صدقنى ايام الفراعنه كانت افضل منك وبدليل البطل الفرعونى احمس وايام البطالمه لم تشهد مصر فسادا مثل فسادك وايام الانجليز وايام فاروق كانت ارحم من ايامك الى مزبلة التاريخ يامبارك ونشكر الموقع الاخبارى وكل من قام وساهم فى نشر هذا الخبر الذى اتاح لنا ان نتنفس ونتكلم ونخرج ما بداخلنا تحية لكم وتسلم الايادى

سيد مهدى | 15/4/2011

لوجه كلمتى هذه لسياده الرئيس السابق والى المجلس الأعلى للقوات المسلحه ألم يشاهد الرئيس السابق ما كان يحدث داخل مصر وينفى علمه بما كان يحدث والعالم كله كان مشغول و ينشر ما كان يحدث... بجانب ألم تكن هناك غرفه عمليات يا سيادة الرئيس السابق موجوده فى وزارة الدفاع وبها كاميرات لجميع مداخل ومخارج مصر وكذلك كاميرات للميادين والمواقع الحيه فى مصر وذهبت أنت اليها أيها الرئيس السابق ومعك كل قاده القوات المسلحه ... ( وعرض ذلك علنا فى التفزيون المصرى وأنت موجود داخل غرفه العمليات ) بمعنى ليس هناك داع أو ذريعه بعدم معرفتكم بما كان يحدث , هذه واحده أما الأخرى كيف بالله عليك ايها الرئيس السابق أن لا يكون لديك العلم بما يحدث وأنت فى موقع المسؤليه الأولى والكبرى فاذا فرض وأن أى أحدغير سيادتك قال هذا الكلام لقلنا له صدقدت , ولكن من هو فى موقع المسؤليه يا سياده الرئيس السابق هو من تقع على عاتقه المسؤليه كلها, والدليل يا سيادة الرئيس لو أن وزاره من وزارات سيادتكم فى العهد البائت حدث فيها نوع من الخلل ماذا كنت تفعل سيادتكم أما أن تحاسبه أوتقيله بحكم مسؤليته الأولى أمام سيادتكم ولا يستطيع هذا الوزير نفى الخلل أوالخطأ الذى حدث عن نفسه بحجه أنه كان لا يعلم, أو أن شركة ما أصابها الأفلاس ماذا يفعل صاحب الشركه ؟ بالطبع أقالة رئيس مجلس أدارتها ومعاونيه ومحاسبتهم ...أليس ذلك يا من كنت رئيسى... سوف أحاجيك أمام الخالق يوم لا ينفع مالا ولا بنون الا من أتى الله بقلبا سليم..

اشرف هيكل | 15/4/2011

سبحان المعز المذل

انسان | 15/4/2011

ان كنا قدرك فليعينك الله علينا

SHERIF GABER | 15/4/2011

Traitor mubarak are your 2 spoild sons are the only sons in Egypt ALLAH dam you you is the worest father could be

جوده هيبه | 15/4/2011

لاالاه الاالله يمهل ولايهمل . الله عزيزلاغيره عزيز الله جبارلاغيره جبار الله متكبرلاغيره متكبر

أضف تعليق

أكتب تعليقك
إسمك
البريد الإلكتروني

لن يتم إظهار بريدك الإلكتروني مع التعليق

الرقم السري
96469

من فضلك أكتب الرقم الظاهر أمامك في خانة الرقم السري

حمل تطبيق طريق الأخبار مجانا
استطلاع رأي طريق الأخبار
أرشيف استطلاعات الرأي

استطلاع رأي طريق الاخبار

أهم توقعاتك لمستقبل مصر بعد تنصيب السيسي؟

إظهار النتائج

نتائج استطلاع رأي طريق الاخبار لا تعبر عن رأي الموقع انما تعبر عن رأي المشاركين في الاستطلاع

إرسل إلى صديق
الأكثر إرسالا
الأكثر قراءة
أحدث الاخبار العربية والعالمية
-
-
-